FM2010
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hamburger SV - Revolution ins Norden

Ga naar beneden

Hamburger SV - Revolution ins Norden Empty Hamburger SV - Revolution ins Norden

Bericht  Admin do dec 09, 2010 8:35 pm

Clubs trekken aan succestrainer HSV

Nick Rokers, die Hamburger SV leidde naar Europees voetbal en winst van de DFB-Pokal, vertrekt mogelijk naar het koude Rusland. FC Zenit St. Petersburg staat na elf wedstrijden in de Premjer Liga op een teleurstellende zevende plaats, terwijl de doelstelling is om kampioen te worden in St. Petersburg. De Russen incasseren dit seizoen vooral veel goals, en Nick Rokers zorgde er bij Hamburger SV voor dat zijn team de minste tegengoals had in de Bundesliga. Rokers zegt interesse te hebben in deze 'absolute topclub', maar het naar zijn zin te hebben in Hamburg.

Ook Manchester City heeft interesse getoond in de Nederlandse oefenmeester. The Citizens eindigden dit seizoen op de derde plaats, die recht geeft op Champions League-voetbal, maar de clubleiding was niet tevreden over de werkwijze van Roberto Mancini. Ze zoeken een trainer die meer plezier uitstraalt, en vonden dat Mancini de club een te zakelijk en Italiaans imago gaf vanwege zijn verdedigende spel. 'City is een club die aan het groeien is, net als HSV. Ik wil zonder meer deel uitmaken van een club die dat kan zeggen', aldus Nick Rokers.

Naast City is er nog een Engelse club die de Gelderlander wilt inlijven, en dat is Chelsea. De Londense grootmacht werden voor het seizoen als titelfavoriet getipt, maar haalde ternauwernood Champions League-voetbal met een vierde plaats. Voor Roman Abramovich was dat genoeg reden om de Italiaanse Carlo Ancelotti te ontslaan en op zoek te gaan naar een nieuwe manager. Rokers zegt hierover 'Chelsea is een fantastische club, een enorme club, maar de verwachtingen zijn in alle competities torenhoog. Ik weet niet of ik daar wel aan kan voldoen.'

Wellicht blijft Rokers dichter bij huis, ook de Belgische topclub Standard Luik heeft zich gemeld voor de Nederlander. Standard eindigde dit seizoen slechts vijfde en kon ook in de kampioensgroep niet verder dan een vierde plaats komen, waardoor het geen Europees voetbal speelt komend seizoen. Of Rokers daadwerkelijk naar Standard vertrekt, is de vraag, hij zegt namelijk: 'Standard is een mooie grote club, maar ik kijk er erg naar uit om Europa in te gaan komend seizoen.'

Admin
Admin

Aantal berichten : 436
Registratiedatum : 21-03-10

https://fm2010nl.forummotion.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum